Moda Sektöründe Güncel Gelişmeler

Zalando’nun sahip olduğu yeniden satış sitesi İskandinav pazarında büyüme görüyor.

İlk olarak 2018’de Almanya’da, ardından 2020’de İspanya, Belçika, Fransa, Hollanda ve Polonya’da lansmanı yapılan Zircle, tüketicilerin ikinci el eşya alıp satabileceği Zalando’nun işlettiği bir pazar yeridir. Berlin merkezli Zalando, Zircle’nin İsveç ve Danimarka’da ikinci el moda ürün yelpazesinin ilk kez piyasaya çıktığını duyurdu. Zalando, İskandinav bölgesini dahil etme hareketinin, yeniden satış seçeneklerine talep gösteren bu iki pazarda 100.000’den fazla moda ürününe erişim sağlayacağını söylüyor. Şirket tarafından yapılan yakın tarihli bir anket, Zalando’nun İsveçli ve Danimarkalı tüketicilerin yarısının önümüzdeki altı ay içinde ikinci el moda ürünlerini satın almayı düşündüğünü gösterdi.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Mango’nun yeni denim koleksiyonu 30 milyon litre su tasarrufu sağlıyor.

İspanyol giyim markası Mango, daha sürdürülebilir terbiye işlemleriyle 30 milyon litre su tasarrufu sağlayacağını iddia ettiği yeni bir denim koleksiyonunu piyasaya sürüyor.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

.

Asya’da tedarik zinciri şeffaflığını artırmak için Blockchain ortaklığı.

SUKU’nun tedarik zinciri izleme çözümü, Blockchain ve mobil hizmet sağlayıcısı Exicon ile yeni bir ortaklık sayesinde Asya’daki moda markalarına sunulacak. SUKU’nun Blockchain tabanlı ekosistemi, ürünler için tam tedarik zinciri görünürlüğü sağlayarak ticareti daha şeffaf hale getirmeyi ve küresel olarak bilinçli tüketicilerin artan taleplerini karşılamayı amaçlamaktadır.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Uniqlo’nun Sahibi, Modada En Yüksek Piyasa Değerine Sahip Zara’nın Sahibinin Piyasa Değerini Aştı

Nikkei Asia’nın bildirdiğine göre Uniqlo’nun sahibi Fast Retailing’in değeri, 103 milyar $’a ulaşarak, Zara’nın ana şirketi Inditex’in 99 milyar $’lık piyasa değerini ilk kez aştı.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Moda Sermayesini Artırmak İçin Yeşilleniyor

Geçtiğimiz yıl, Adidas’tan Chanel’e moda şirketleri, çevre hedeflerine ulaşmak için yüz milyonlarca dolar borçlandılar ve yeşil projeleri finanse etmekle ilgilenen birçok yatırımcı olacağını iddia ettiler. Geçen hafta sıra H&M’deydi.  İsveç hızlı moda devi, geri dönüştürülmüş malzeme kullanımının artırılmasından sera gazı emisyonlarının yüzde 10 azaltılmasına kadar değişen hedeflere yönelik 500 milyon Euro (607 milyon $) tahvil ihraç etmeyi planladı.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Giyim markaları, daha fazla geri dönüştürülmüş polyester kullanmaya zorlanıyor.

Textile Exchange, piyasada geri dönüştürülmüş polyester kullanımının artırılmasına ve buna bağlı olarak sera gazlarının azaltılmasına yönelik bir değişimi daha da teşvik etmek için Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Moda Endüstrisi Şartı İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ile ortaklık kurdu. The 2025 Recycled Polyester Challenge, hazır giyim endüstrisini, geri dönüştürülmüş polyester kullanım yüzdesini 2025 yılına kadar 17,1 milyon metrik ton ile % 14’ten % 45’e çıkarmayı taahhüt etmeye teşvik ediyor.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

AB, ticaret anlaşmalarının uygulanmasına yönelik daha sert bir yaklaşım benimseyecek.

Avrupa Birliği (AB), Dünya Ticaret Örgütü’nün (DTÖ) reformuna paralel, yeni ticaret stratejisinin bir parçası olarak ticaret anlaşmalarının uygulanması ve yürütülmesi için daha sert bir yaklaşım benimseyecektir. Geçen hafta ortaya konan önümüzdeki yıllara yönelik yeni strateji, AB’nin çok taraflılığı güçlendirme ve küresel ticaret kurallarının “adil ve sürdürülebilir” olmalarını sağlamak için reform yapma konularına yeniden odaklanmasının ana hatlarını çiziyor.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Century Rayon ilk CanopyStyle denetimini tamamladı.

Kumaş ve iplik üreticisi Century Rayon ilk CanopyStyle Denetimini tamamladı. Sonuçlar tedarikçilerinin çoğunun eski ve nesli tükenmekte olan ormanlardan veya diğer tartışmalı kaynaklardan ahşap tedarik etme riskinin düşük olduğunu gösterdi. Tedarikçi doğrulaması, Covid-19 kısıtlamaları sona ererse 2021’in ilk yarısında gerçekleştirilecek.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Alibaba’nın canlı yayın ticareti için bir sonraki hedefi Avrupa.

Alibaba’nın küresel çevrimiçi pazar yeri AliExpress ve pazar araştırma şirketi Forrester tarafından yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, Avrupalı tüketiciler Covid-19 salgınının ardından canlı yayın ticareti ve alışverişe her zamankinden daha fazla ilgi duyuyor. Fransa, İspanya, Polonya ve Birleşik Krallık’taki yaklaşık 15.000 tüketiciyi inceleyen araştırma, katılımcıların yüzde 70’inin canlı yayın ticaretine ilgi duyduğunu ve neredeyse yarısının pandeminin bir sonucu olarak ilgilerinin arttığını söylediğini ortaya koydu.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Perakendeciler ve markalar 2020 yılında %13 oranında daha fazla iyi pamuk tedarik etti.

Standart olarak daha sürdürülebilir pamuk oluşturmak için çiftçiler, çırçırcılar ve iplikçilerden sivil toplum kuruluşlarına ve büyük küresel perakendecilere ve markalara kadar tüm pamuk sektörünü bir araya getiren bir yapı olan Better Cotton Initiative (BCI), Covid-19 nedeniyle perakende pazarlarının hissettiği etkilere rağmen üyelerinin 2020’de 2019 tedarik hacmine kıyasla %13 daha fazla Better Cotton tedarik ettiğini söylüyor.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

ABD perakende satışları, aşıların piyasaya sürülmesiyle birlikte 2021’de 4,33 trilyon doları aşacak.

Ulusal Perakende Federasyonu (NRF), daha fazla birey aşılandıkça ve ekonomi yeniden açıldıkça perakende satışların 2021’de % 6,5-8,2 arasında büyüyerek 4,33 trilyon ABD dolarının üzerine ulaşacağını öngörüyor. NRF başkanı ve CEO’su Matthew Shay, yıllık tahminlerini açıklarken, Covid-19 nedeniyle devam eden sağlık ve ekonomik zorluklara rağmen, federasyon bastırılmış talep ve aşının yaygınlaşmasının ekonomik büyüme ve perakende satışlarını artıracağı noktasında oldukça iyimser.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.

Primark ilk yarı satışlarda 1.1. milyar pound kayıp bekliyor.

Giyim perakendecisi Primark, İngiltere ve Avrupa’da pandemi kapsamında uygulanan kısıtlamaların ticareti olumsuz etkilemesi nedeniyle yılın ilk yarısında 1,1 milyar GBP (1,6 milyar ABD $) satış kaybı bekliyor. Primark, satışların geçen yıla göre % 15 azalmış olmasına rağmen mağazalar açıkken talebin güçlü olduğunu ve ticaretin “cesaret verici” olduğunu belirtti. Ancak ABD’de işler, son zamanlarda New Jersey ve Florida eyaletlerinde açılan mağazalarda özellikle ticaretin güçlü olması nedeniyle iyi performans göstermeye devam ediyor.
Haberin detayına ulaşmak için tıklayınız.